Online Screen Recorder

God of War (PS4) Reviews

0
Οι Έλληνες gamers αγαπούν ιδιαίτερα το God of War. Ο Σπαρτιάτης ημίθεος Kratos έχει μεγάλο κοινό στη χώρα μας και όσοι έχουν παίξει την σειρά κι έχουν εξολοθρεύσει Έλληνες Θεούς τον έχουν συμπαθήσει ιδιαίτερα. Είναι σκληροτράχηλος, θρασύς και αδυσώπητος έως εκεί που δεν παίρνει. Ταυτόχρονα, αποτελεί και console seller για την Sony, από την εποχή του PS2 και έπειτα.

Η έλευση του God of War στο PS4 συνοδεύεται από μεγάλες αλλαγές στην μέχρι τώρα πορεία της σειράς. Στο gameplay προστίθενται RPG στοιχεία (όπως άλλωστε και σε πολλά Action-Adventures των τελευταίων ετών), η διάρκεια μεγαλώνει κατά πολύ, ενώ υστερα από το God of War: Ascension, στο οποίο είδαμε για πρώτη φορά την γλώσσα μας και ελληνικό voice acting, η ίδια συνήθεια επιστρέφει. Άραγε αποτελεί το νέο δημιούργημα της Sony Santa Monica ένα console seller; Και τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τους κατόχους του PS4;




Αλλαγή σκηνικού με συνταγή…The Last of Us


Για πρώτη φορά σε God of War, το σενάριο δεν αφορά την ελληνική μυθολογία, αλλά την Νορβηγική. Αν σε αυτό συνδυάσουμε τα Third-Person Action RPG στοιχεία, αλλά και το γεγονός ότι ο Kratos επίσης για πρώτη φορά έχει μαζί του σε μόνιμη βάση έναν συμπολεμιστή και συγκεκριμένα τον γιο του, αντιλαμβάνεστε ότι η συγκεκριμένη έκδοση απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό. Είτε έχετε ασχοληθεί ξανά με God of War, είτε όχι, θα νιώσετε μεγάλη οικειότητα, καθώς σεναριακά οι ελάχιστες παραπομπές σε προηγούμενα επεισόδια δεν θα σας αποτρέψουν από το να ασχοληθείτε μαζί του.

Στην ομάδα των συγγραφέων, η Sony "εξοστρακίζει" για πρώτη φορά την Marianne Krawczyk, η οποία συμμετείχε σε όλα τα God of War. Επαναφέρει ωστόσο τον Cory Barlog (game director των δύο πρώτων God of War που ήταν και τα πιο επιτυχημένα για την εποχή τους) και τον βάζει παράλληλα και συγγραφέα, μαζί με τους Richard Gaubert και Matthew Sophos, δηλαδή το δίδυμο συγγραφέα και σκηνοθέτη αντίστοιχα στο Lost Planet 3. Το αποτέλεσμα είναι μια συνταγή πατέρα-γιου που θυμίζει The Last of Us. Βέβαια ο Joel δεν είχε συγγένεια με την Ellie, αλλά υπάρχουν κάποια κοινά σημεία στο δέσιμο των δύο διδύμων που τα βλέπουμε να επιστρέφουν. Όπως για παράδειγμα η φροντίδα και η προσοχή που δίνει ο Kratos στον γιο του Ατρέα. Βέβαια, ως Σπαρτιάτης, ο Kratos είναι ταυτόχρονα και αυστηρός απέναντί του, προσπαθώντας να τον σκληραγωγήσει. Από την άλλη, ο Ατρέας, ως νεαρός, έχει πολλές απορίες οι οποίες ζητούν απαντήσεις.






Η συνεργασία


Στο νέο God of War, ο Kratos πιάνει τον γιο του από το μηδέν και του μαθαίνει την τέχνη της μάχης. Οι δυο τους αλληλοσυμπληρώνονται άριστα. Ο Kratos παίζει ως το κλασικό tank και ο Ατρέας χτυπάει με το τόξο του. Για πρώτη φορά στη σειρά, η κάμερα είναι τρίτου προσώπου, ενώ το gameplay αποκτά χαρακτήρα Action RPG. Ο Kratos χρησιμοποιεί το L1 για να μπλοκάρει τις επιθέσεις, ενώ με το L1 και ένα από τα τρία πάνω face buttons του DualShock 4 έχει διαφορετική ειδική επίθεση και με διαφορετικό cooldown. Με το Χ κάνετε parry και με διπλό πάτημα dodge. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο γροθιές στους αντιπάλους σας, οι οποίοι αν δεχτούν γρήγορα και απανωτά χτυπήματα γίνονται stun κι έτσι μπορείτε να τους αποτελειώσετε με μία κίνηση.

Ο Kratos μπορεί πέρα από melee επιθέσεις να εξαπολύσει από μακριά το Leviathan Axe πάνω στους αντιπάλους του και στη συνέχεια να καλέσει τον πέλεκύ του πίσω. Όσο χτυπάει αλλά και δέχεται χτυπήματα γεμίζει μια πορτοκαλί μπάρα, η οποία όταν τερματίσει σας επιτρέπει να εξαπολύσετε το Spartan Rage και να γίνετε άτρωτοι για λίγα δεύτερα γρονθοκοπώντας τους αντιπάλους σας.




Ο Ατρέας αποτελεί χαρακτήρα-κλειδί στη μάχη, μιας και με τα βέλη του θα σας βοηθήσει ώστε να στοχεύσει από μακριά, να χτυπήσει τους αντιπάλους σας κι έτσι να τους κάνει ευάλωτους στη μάχη. Επίσης, σχετικά με τα skills σας, ο Kratos μπορεί να μάθει νέα skills που αφορούν melee, ranged, μπλοκάρισμα στα χτυπήματά του ή αναβαθμίσεις για το Spartan Rage. Από την άλλη, ο Ατρέας δέχεται αναβαθμίσεις μόνο σε ότι αφορά το τόξο του, κοινώς στο damage που κάνουν τα βέλη, σε αλυσιδωτά χτυπήματα κ.ο.κ.

Ώρα για crafting

Ως ένα Action-Adventure/RPG, το God of War διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από ότι είχαμε δει μέχρι σήμερα στη σειρά. Τα στοιχεία RPG δεν σημαίνουν ότι υπάρχει level up. Ωστόσο, υπάρχουν attributes, τα οποία ανεβαίνουν με την χρήση αντικειμένων. Τα attributes αυτά είναι τα Strength, Runic (αποτελεσματικότητα των runes), Defence, Vitality, Luck και Cooldown.





Όσο σκοτώνετε εχθρούς και ολοκληρώνετε quests, τόσο κερδίζετε xp. Το xp που αποκτάτε μπορείτε να το ξοδέψετε στο να αγοράσετε skills. Παράλληλα, στο δρόμο σας βρίσκετε τόσο hacksilver (το νόμισμα του παιχνιδιού), όσο και αντικείμενα που χρησιμοποιούνται για crafting. Υπάρχουν vendors σε διάφορα σημεία, στους οποίους μπορείτε να αγοράσετε νέο αντικείμενο παραγγέλνοντάς το μέσω crafting (αν έχετε τα υλικά και το hacksilver), να πουλήσετε όσα αντικείμενα δεν χρειάζεστε και να ζητήσετε upgrades στο armor και τα όπλα σας. Κάθε armor και όπλο, ανάλογα με το level του, διαθέτει έναν συγκεκριμένο αριθμό από sockets, στα οποία εισάγετε runes τις οποίες βρίσκετε διάσπαρτες στον κόσμο του παιχνιδιού, είτε από loot, είτε από σεντούκια. Οι runes αυτές σας δίνουν αύξηση στα βασικά attributes, resistances σε επιθέσεις και άλλα τέτοια σημαντικά bonus.

Η αλλαγή του gameplay, ο τεχνικός τομέας, η εισαγωγή RPG στοιχείων και η αύξηση της αντοχής, συντελούν στο άνοιγμα της Sony προς ακόμη μεγαλύτερο κοινό.

Ώρα για γρίφους


Τι θα ήταν ωστόσο το God of War χωρίς τα puzzles του. Οι γρίφοι φέτος αποτελούν μια ευχάριστη ενασχόληση και δεν θα αντιμετωπίσετε πονοκέφαλο στο θέμα pathfinding. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις η λύση είναι μπροστά σας ή λίγα μέτρα παραδίπλα. Η βασική λογική των puzzles είναι ότι ο Kratos και ο Atreus να χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους, κυρίως από απόσταση, αλληλεπιδρώντας με το περιβάλλον. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι γρίφοι που σας καλούν να μετακινήσετε μηχανισμούς, ωστόσο είναι ελάχιστοι. Ευτυχώς δεν θα χρειαστεί να ψάξετε για walkthrough ώστε να τους λύσετε. Λίγοι πειραματισμοί αρκούν.





Δαμάζοντας τους εχθρούς


Η Νορβηγική μυθολογία περιλαμβάνει δεκάδες είδη τεράτων, τα οποία αποκαλύπτονται στο God of War μέσα από τους κόσμους του. Θα κληθείτε να ταξιδέψετε σε ένα σωρό βασίλεια και να τα αντιμετωπίσετε. Οι επιρροές από την Νορβηγική μυθολογία είναι εμφανείς και η ποικιλία τεράστια. Η αρχή γίνεται με κλασικούς εχθρούς που αποτελούν εύκολη λεία, αλλά συνεχίζει με εκείνους που χρησιμοποιούν ασπίδες, melee επιθέσεις ή ακόμα και μαγεία. Παραδόξως, η ποικιλία των απλών εχθρών είναι μεγάλη, αλλά αυτή των bosses είναι μικρότερη απ’ ότι περιμέναμε. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο είδος boss, του οποίου ο σχεδιασμός αποτυπώνεται πανομοιότυπα και στα επόμενα που θα ακολουθήσουν. Τουλάχιστον, δεν υπάρχουν τόσο συχνά quick time events παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις, ενώ η συμπεριφορά κάθε boss διαφοροποιείται. Κάποια έχουν melee επιθέσεις, άλλα stun, άλλα AoE επιθέσεις και ορισμένα συνδυασμών κάποιων από τα παραπάνω. Όλα τους δυσκολεύουν ολοένα και περισσότερο όσο προχωράτε στο παιχνίδι και οδεύετε προς το φινάλε.

Η διάρκεια του νέου God of War ανέρχεται στις 20-21 ώρες για το βασικό story. Αν θελήσετε να εξερευνήσετε ολόκληρο το βασίλειο στο 100%, να αποκτήσετε αντικείμενα στο ανώτερο δυνατό level και να εξοντώσετε τα τέρατα σε όλα τα σημεία του, τότε θα χρειαστείτε ακόμα και τριπλάσιο χρονικό διάστημα. Ενώ τα μονοπάτια που ακολουθείτε παραείναι linear (σ.σ. μια ευθεία) το ταξίδι σας γίνεται μέσω portals με fast travel, ενώ χρησιμοποιείται και βάρκα, η οποία καταλαμβάνει ένα πολύ μικρό μέρος του σεναρίου. Τα βασίλεια που θα επισκεφθείτε προέρχονται από την μυθολογία της Νορβηγίας και όσοι την έχετε μελετήσει αξίζει να την δείτε να ζωντανεύει στην πράξη. Υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες-έκπληξη που σας περιμένουν, ενώ με βάση την προσωπική μου εμπειρία, θεωρώ ότι η Sony θα μπορούσε άνετα να κυκλοφορήσει και expansion, στο οποίο ο Kratos θα αντιμετωπίζει ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις.

Μέσα από αυτό το ταξίδι είναι μία από τις λίγες φορές που έπιασα τον εαυτό μου να αισθάνεται οργή για κάποιους εχθρούς. Πραγματικά είχα την αίσθηση ότι αν τους είχα μπροστά μου θα τους τάραζα στις γροθιές με την ίδια μανία που το κάνει και ο Kratos. Οι διάλογοι, η αλαζονεία των αντιπάλων σας και η επιμονή τους, έχουν αποδοθεί τόσο ρεαλιστικά, που θα μπείτε στο πετσί του ρόλο. Η δε σχέση με τον γιο σας θα σας κάνει να αισθανθείτε πιο ώριμοι μετά από αυτή την περιπέτεια.





Όταν ο Έλληνας ημίθεος μιλάει ξανά ελληνικά


Το νέο God of War υποστηρίζει για δεύτερη συνεχόμενη έκδοση ελληνικά μενού, voice acting και υπότιτλους. Δυστυχώς δεν υπάρχει ξεχωριστή επιλογή για ελληνικούς υπότιτλους και αγγλικά μενού κι έτσι βολευτήκαμε με τις ελληνικές φωνές και ταυτόχρονα αγγλικά μενού και υπότιτλους ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε τα του gameplay. Στον τομέα της μουσικής, το soundtrack προσφέρει τον ανάλογο τόνο αγωνίας και δράσης, με αυξομειώσεις όπου χρειάζεται, ενώ τα οπτικά εφέ δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα. Για την μεταγλώττιση έχει γίνει πολύ συζήτηση μέχρι σήμερα. Με μια ματιά και μόνο στα ονόματα του cast θα παρατηρήσετε ότι η Sony έκανε προσεκτική επιλογή, διαλέγοντας έμπειρους voice actors με προϋπηρεσία δεκαετιών στις ταινίες της Disney. Το αποτέλεσμα είναι ο Δημήτρης Χαβρές να μας χαρίζει μια εξαιρετική ερμηνεία ως Kratos, τόσο σε θέμα τονικότητας, όσο και στο badass ύφος που αποδίδει άριστα τον χαρακτήρα σε όλα τα πλάνα. Μάλιστα πλαισιώνεται από τον πολύπειρο Ακίνδυνο Γκίκα, ενώ πολύ καλές είναι και οι ερμηνείες από τους Τηλέμαχο Κρεβάικα, Χρήστο Θάνο και Δημήτρη Παπαδάτο.

Σε μέτρια πλαίσια κινείται η ερμηνεία της Αγγελικής Δημητρακοπούλου και δυστυχώς όντας η μόνη γυναίκα της παρέας ανέλαβε όλες τις θηλυκές φωνές. Ευτυχώς πέραν της βασικής της φωνής οι υπόλοιπες εμφανίζονται για λίγα λεπτά. Τέλος, ο Παναγιώτης Αποστολόπουλος στον ρόλο του Ατρέα, είναι –όπως σωστά προβλέψατε από τα τρέιλερ- έξω από τα νερά του. Η φωνή του δεν ταιριάζει σε ένα τόσο νεαρό αγόρι, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις μοιάζει σαν να διαβάζει έτοιμο κείμενο, σε αντίθεση με τους συμπρωταγωνιστές του που έχουν μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μετάφραση, τα κείμενα που δόθηκαν στους voice actors είναι πότε προσαρμοσμένα στην ελληνική γλώσσα, έχοντας δικούς μας ιδιωματισμούς και πότε έχουν κατά λέξη μετάφραση. Για παράδειγμα το “I am sorry” δεν νοείται να μεταφράζεται ως “Λυπάμαι” καθώς αν ένα νεαρό παιδί απολογηθεί στον πατέρα του θα πει απλά “Συγγνώμη”.





Στον οπτικό τομέα, το God of War είναι ότι καλύτερο έχουμε δει απ’ την Sony στην όγδοη γενιά κονσολών. Στο PS4 Pro όπου και το παίξαμε, το περιβάλλον έχει σχεδιαστεί με κάθε λεπτομέρεια, όπως και όλοι οι χαρακτήρες. Στο πρόσωπο κάθε ήρωα οι λεπτομέρειες ξεχωρίζουν, από τις εκφράσεις προσώπου μέχρι και τα τατουάζ. Η σκηνοθεσία του Cory Barlog είναι Χολιγουντιανών διαστάσεων και η δράση έντονη, σε βαθμό που να κρατά το ενδιαφέρον σας αμείωτο. Καθότι το παιχνίδι κρύβει πολλές εκπλήξεις, οι άνθρωποι, οι Θεοί και τα πλάσματα που θα συναντήσετε, ειλικρινά θα σας εκπλήξουν με την λεπτομέρεια, τόσο στον σχεδιασμό τους, όσο και στα animations. Το δε περιβάλλον είναι μονίμως χιονισμένο και περιέχει όλα όσα φαντάζεστε από την Νορβηγική μυθολογία, με παραπομπές σε πραγματικές ονομασίες Θεών. Highlight αποτελούν τα οπτικά εφέ όποτε σφάζετε τους εχθρούς σας ή τους ανοίγετε στα δύο.

Στο θέμα της απεικόνισης, τα μόνα μειονεκτήματα είναι ο σχεδιασμός στη βλάστηση σε ελάχιστες περιοχές του παιχνιδιού και το γεγονός ότι στο PS4 Pro τα frames πέφτουν λίγο στις μάχες. Σε 4Κ ανάλυση συναντάμε 30 fps και σε 1080p τα 60 fps. Ωστόσο, σε μάχες με πολύ κόσμο ή στα bosses, όταν σας πλησιάζουν και εξαπολύουν επιθέσεις με άφθονα οπτικά εφέ, τα frames πέφτουν σημαντικά και φτάνουν σε κάτω από 25fps ή αντίστοιχα περί τα 40-45 στο Performance mode, το οποίο και είναι προτιμότερο για καλύτερη gameplay εμπειρία. Επίσης, η κάμερα έχει κάποια μικροθέματα στην οπτική την οποία καλύπτει ο Kratos, ειδικά αν βρίσκεστε κυριολεκτικά με την πλάτη κοντά στον τοίχο. Ούτως ή άλλως μικρό το κακό. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα bosses θα βρίσκεστε με αριστερό analog-dodge-δεξί analog για να δείτε που βρίσκεται ο εχθρός σας.





Το console seller που ζητήσατε έφτασε


Αν αναφέρουμε τα games που ξεκίνησαν ως Action αλλά έχουν αποκτήσει στοιχεία RPG σε sequel τους και που τελικά βελτιώθηκαν, τότε θα χρειαστείτε αρκετή ώρα για να την διαβάσετε. Το God of War στράφηκε προς την σωστή κατεύθυνση και δικαίως μπορούμε να το θεωρήσουμε ως το πιο ολοκληρωμένο μέρος της σειράς. Τα skills, ο εξοπλισμός σας που γίνεται upgrade σε vendors, τα runes, η δυνατότητα ελεύθερης εξερεύνησης και επιλογής προαιρετικών αποστολών και το καθωλητό σενάριο, εγγυώνται την επένδυση των χρημάτων σας. Η δε απουσία του setting σε ελληνική μυθολογία δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα, ίσα-ίσα που είδαμε τι μπορεί να σκοράρει ο Kratos και…εκτός έδρας.

Συγκριτικά με τα άλλα τρία console sellers του PS4, το God of War δείχνει να είναι ένα μικρό κλικ πιο πάνω από τα Uncharted 4, Horizon Zero Dawn και Bloodborne. Το gameplay, τα γραφικά ειδικά στο PS4 Pro όπου το παίξαμε, η σχέση πατέρα και γιου, η συνεργασία τους και η περιπέτειά τους όπως εξελίσσεται, είναι μόνο μερικά στοιχεία τα οποία θα κρατήσουν το ενδιαφέρον σας αμείωτο χωρίς να σας κουράσουν σε κανένα σημείο. Η δε αντοχή μέσα από 50+ ώρες gameplay και τέσσερα επίπεδα δυσκολίας χτυπάει “κόκκινο”. Βέβαια ουδής άριστος και πάντα υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση. Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Ότι κάθε fan της σειράς και μη έχει έναν λόγο να βρει στέγη σε αυτόν τον παγωμένο κόσμο.

Θετικά:
- Εθιστικό και σωστά δομημένο gameplay
- Φαντασμαγορικά γραφικά
- Ιδανικό player progression μέσα από skill trees, crafting και upgrades
- Σενάριο που προσφέρει συγκινήσεις, αγωνία και γέλιο
- Προσεγμένη σκηνοθεσία
- Μάχες γεμάτες αδρεναλίνη
- Πλήρης μεταγλώττιση και μετάφραση στα ελληνικά, με κορυφαίες ερμηνείες στους Kratos και Mimir
- Μεγάλες εκπλήξεις που κρατούν διαρκώς το ενδιαφέρον σας
- Voice acting καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, με πολύ καλές ερμηνείες
- Μεγάλη διάρκεια πέραν του βασικού story, μέσω free roam

Αρνητικά:
- Οι πτώσεις των frames σε κάποιες μάχες
- Απότομο φινάλε. Περιμέναμε περισσότερα boss fights
- Η ερμηνεία του Ατρέα στην ελληνική έκδοση είναι γεμάτη cringe

Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9.3

Η καλύτερη περιπέτεια του Kratos.



πηγη

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !