Online Screen Recorder

Far Cry 5 Review

0
Η πορεία της σειράς Far Cry όλα αυτά τα χρόνια είχε διάφορα σκαμπανεβάσματα. Μετά το εξαιρετικό Far Cry 3, ακολούθησαν δύο ανεμικές και βεβιασμένες “συνέχειες”, τα Far Cry 4 και Primal. Οι δύο τίτλοι στηρίχτηκαν υπερβολικά στη φόρμουλα του προκατόχου τους, δίχως να προσφέρουν κάτι ουσιαστικά καινούριο. Παρότι δεν μπορώ να χαρακτηριστώ φαν, λίγο η ακατάπαυστη δράση, λίγο το open-world στοιχείο, λίγο η καλώς εννοούμενη “τρέλα” των Far Cry, με έκαναν πάντα να περνάω ευχάριστα με τα παιχνίδια της σειράς. Δεν σας κρύβω, όμως, ότι η ανακοίνωση του Far Cry 5 με βρήκε σκεπτικό και απαισιόδοξο, σε πρώτη φάση. Την ώρα που η Ubisoft έδειχνε εμφανή σημάδια ανάκαμψης σε αυτή την γενιά (Ghost Recon Wildlands, Assassin's Creed Origins), ένα ακόμη Far Cry δεν φαινόταν να αποτελεί ενδεδειγμένη λύση. Αναρωτήθηκα: εν έτει 2018, μπορεί το Far Cry 5 να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να εντυπωσιάσει; Μετά από 40 ώρες παιχνιδιού, μπορώ με βεβαιότητα να απαντήσω πως ναι, μπορεί!

Από την πλευρά της, η Ubisoft αφήνει πίσω της τα αχαρτογράφητα νησιά, τα θιβετιανά όρη και την προϊστορική εποχή. Νέο “θεματικό πάρκο” είναι η αμερικανική επαρχία. Στο Far Cry 5 μεταφέρεστε στην γραφική Montana των ΗΠΑ. Στο επίκεντρο της εν λόγω πολιτείας βρίσκεται η περιοχή Hope County που έχει καταλειφθεί από μισάνθρωπους hillbillies που ανήκουν στην αίρεση (αλλιώς cult) Eden’s Gate. Η αίρεση έχοντας προηγουμένως διακόψει κάθε δυνατότητα επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο (τηλέφωνο, internet κτλ.), εγκαθιδρύει τη βάση των επιχειρήσεων της στην Hope County, σφαγιάζει και λεηλατεί, καθοδηγούμενη από την οικογένεια Seed. Τα τέσσερα αδέρφια -Joseph, John, Faith και Jacob- έχουν έναν και μόνο σκοπό κατά νου: να σπείρουν τον όλεθρο επί γης, ξεκινώντας από την Montana.

Ο ζηλωτής-ηγέτης της αίρεσης (και αρχι-κακός του παιχνιδιού), Joseph Seed, θεωρεί ότι έλαβε εντολή από τον Θεό να πατάξει την διαφθορά των πολιτικών και να αφανίσει όσους αδυνατούν να δουν τον ερχομό της δικής του αποκάλυψης. Σε σχέση με τον παρανοϊκό Vaas, o Joseph Seed θυμίζει έναν ψυχεδελικό-θρησκευτικό κήρυκα. Την ώρα που ρητορεύει για υποτιθέμενες αγάπες και συμπόνιες, ξαφνικά επιζητά την καταστροφή. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτη αυτή η θεολογικό-αναρχική αντίφαση που χαρακτηρίζει το ψυχολογικό του προφίλ. Κύριο μέλημά του είναι η εφαρμογή του “Project Collapse”, που θα εξαγνίσει την αμαρτία από τις καρδιές των ανθρώπων. Οι Seeds στις ομιλίες τους κάνουν τακτική χρήση της λέξης “yes”, εννοώντας ότι οι άπιστοι προλαβαίνουν να μετανοήσουν και να οδηγηθούν στον δρόμο της κάθαρσης, έχοντας προηγουμένως ασπαστεί τις προπαγανδιστικές αρχές που πρεσβεύει η αίρεση. Μέσω αυτού του “ηθικού” διδάγματος, ο Joseph Seed και η Eden’s Gate δικαιολογούν και προασπίζουν τον τρόμο και τον θάνατο που σπέρνουν στην Hope County. Ζήτω η τρέλα!




H αίρεση απαιτεί υπακοή.

Μέσα στο συσσωρευμένο χάος και την άκρατη αναρχία, εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός deputy sheriff, δηλαδή είστε ένας βοηθός σερίφη. Ο χαρακτήρας σας δεν μιλάει στο παιχνίδι (χαρακτηριστικό στοιχείο πολλών FPS, κατ’ εμέ λάθος) και δεν φέρει κάποια ονομασία. Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού σας αποκαλούν rookie (πρωτάρης). Όταν ξεκινάει το παιχνίδι, καλείστε να επιλέξετε το φύλο του πρωταγωνιστή και ακολούθως ξεκινάει το εναρκτήριο cutscene του παιχνιδιού. Σύντομα βρίσκεστε στο εσωτερικό ενός ελικοπτέρου και κατευθύνεστε στην εκκλησία της Hope County, όντας μέλος της συνοδείας του σερίφη Whitehorse. Σε βάρος του Joseph Seed έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης, με τις κατηγορίες να κάνουν λόγο για σωρεία κακουργηματικών πράξεων και σύσταση εγκληματικής οργάνωσης.

Όταν το ελικόπτερο προσγειώνεται έξω από την εκκλησία, η ομάδα σας εισέρχεται εντός του ναού όπου υπομονετικά σας περιμένει ο Joseph Seed και η παρέα του. Σύντομα ο σερίφης Whitehorse σας διατάζει να περάσετε χειροπέδες στον αρχηγό του cult. Ο Joseph Seed μάλλον εύκολα παραδίνεται, λέγοντας βέβαια ότι ο Θεός δεν θα επιτρέψει τη φυλάκισή του. Για να μην μακρηγορήσω άσκοπα περιγράφοντας περαιτέρω την εισαγωγή, προτιμώ καλύτερα να την δείτε μόνοι σας. Το μόνο που θα προσθέσω είναι ότι το Far Cry 5 ξεκινάει πολύ δυναμικά, με ένταση και σασπενς, κάτι που προσωπικά δεν περίμενα. Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τη στιγμή που ετοιμάζεστε να φορέσετε τις κουλούρες στον Joseph Seed, το παιχνίδι σας δίνει δυο επιλογές: σύλληψη ή μη σύλληψη. Αν επιλέξετε τη σύλληψη, το παιχνίδι συνεχίζεται κανονικά. Αν δεν επιθυμείτε να συλλάβετε τον Seed, βλέπετε κατευθείαν ένα από τα εναλλακτικά τέλη του παιχνιδιού! Όπως καταλάβατε, απώτερος σκοπός σας είναι η απελευθέρωση της Hope County από τον ζυγό των Seeds.

Σε γενικές γραμμές, το σενάριο του Far Cry 5 είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Η ιστορία έχει κλιμακώσεις και ανατροπές. Ειδική μνεία όμως πρέπει να γίνει στην λεπτομερή και άκρως παραστατική σκιαγράφηση των χαρακτήρων. Πλήθος “ιδιαίτερων” προσωπικοτήτων παρελαύνουν επί της οθόνης. Σαδιστές, ψυχοπαθείς, αλλόκοτοι, αινιγματικοί, φιλικοί, χιουμορίστες. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των Far Cry άλλωστε. Το ακόμη καλύτερο είναι ότι σχεδόν όλοι έχουν κάτι να πουν. Δεν υπάρχουν απλά για να υπάρχουν. Ο καθένας δίνει το απαραίτητο χρώμα και άρωμα στο παιχνίδι, δημιουργώντας έτσι μια γευστική μανέστρα για τον παίκτη.




Παράνοια.

Περνάμε στο καθαρά παικτικό ζήτημα τώρα: ποια είναι η φιλοσοφία του Far Cry 5; Έχει σαρωτικές αλλαγές στο gameplay σε σχέση με τους προκατόχους του όπως το AC Origins ή είναι μία από τα ίδια; Η μοναδική και σύντομη απάντηση που μπορώ να δώσω είναι ότι το Far Cry 5 μπορεί άνετα να θεωρηθεί κανονικός διάδοχος και άξιος συνεχιστής του Far Cry 3. Δεν σας κρύβω ότι υπήρξαν στιγμές που με έκαναν να ξεστομίσω ότι είναι καλύτερο του 3. Εκεί που οφείλω να εστιάσω όμως είναι ότι με την πάροδο των χρόνων, συνάντησα επιτέλους ένα παιχνίδι Far Cry που αποφασίζει να αναθεωρήσει τις πρακτικές του, να δοκιμαστεί σε νέες καταστάσεις και να ανανεωθεί εκ των έσω, όσο του επιτρέπεται φυσικά. Δεν ισχυρίζομαι ότι όλα τα κάνει τέλεια. Όχι. Ωστόσο, θα ήμουν μάλλον άδικος αν δεν παραδεχόμουν ότι το Far Cry 5 τολμά, ρισκάρει και εν τέλει, κατά την γνώμη μου πάντα, πετυχαίνει πράγματα.

Μετά το πέρας του εισαγωγικού cutscene, σας δίνεται η δυνατότητα, μέσω ενός λιτού customization menu, να αλλάξετε την εμφάνιση του χαρακτήρα σας. Μη φανταστείτε τίποτα πολύπλοκο - γάντια, μαλλιά, πρόσωπο, ρούχα κτλ. Λίγο αργότερα και αφού ολοκληρώσετε μια σύντομη και αναγνωριστική αποστολή, ξεδιπλώνεται μπροστά σας, ο κόσμος του παιχνιδιού. Σύμφωνα με τη Ubisoft, ο χάρτης είναι ο μεγαλύτερος στην ιστορία της σειράς Far Cry. Δεν γνωρίζω αν ισχύει, σίγουρα πάντως είναι τεράστιος. Ο χάρτης απαρτίζεται από την Holland Valley, ορμητήριο του John Seed, με αμέτρητα αγροκτήματα, λιβάδια, χωράφια και φάρμες. Έπειτα, υπάρχει το Henbane River, ένας πελώριος υδροβιότοπος που αναπαριστά την τουριστική εκδοχή της Montana, καθώς κοσμείται από ιαματικές πηγές και διάφορα μικρό ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Δυστυχώς το Henbane River δεν μπορείτε να το απολαύσετε, αφού εκεί η Faith Seed έχει στήσει την δική της φάμπρικα παραγωγής του ναρκωτικού Bliss, που επιφέρει μια περιστασιακή ευφορία, συνοδευόμενη όμως από πλύση εγκεφάλου και παραισθήσεις. Τρίτη και τελευταία περιοχή του χάρτη, τα Whitetail Mountains, με τις απότομες βουνοπλαγιές και τα απέραντα δάση να τονίζουν εμφατικά την άγρια φύση του παιχνιδιού. Στο βόρειο τμήμα του χάρτη όμως, κατοικοεδρεύει ο Jacob Seed μαζί με τις επίλεκτες παραστρατιωτικές δυνάμεις του. Κοινώς, να είστε σε επιφυλακή για ανταρτοπόλεμο.




Ένα τρακτέρ, ένα uzi και ο... Vaas από δίπλα.

Η μετακίνηση στον χάρτη γίνεται με κάθε μέσο που έχετε στη διάθεση σας. Αμάξια, τρακτέρ, γουρούνες, υδροπλάνα, αλεξίπτωτα, wingsuits, νταλίκες, τζιπ, βανάκια, ενώ το fast travel και ο γάντζος αναρρίχησης κάνουν εκ νέου την εμφάνισή τους. Η οδήγηση πάντως παραμένει arcade. Επίσης, δεν υπάρχουν πλέον οι γνωστοί πύργοι για να σκαρφαλώνετε, ώστε να αποκαλυφθεί τμηματικά μέρος του χάρτη. Ο κόσμος του Far Cry 5 είναι από την αρχή ανοιχτός σε όλη του την έκταση. Η διάρκεια της κύριας ιστορίας κυμαίνεται στις 20 ώρες, ενώ αν αποφασίσετε να επενδύσετε επιπλέον χρόνο στο παράπλευρο περιεχόμενο, τότε το κοντέρ μπορεί κάλλιστα να γράψει 50 ώρες. Τα δε επίπεδα δυσκολίας χωρίζονται (κλασικά) σε easy, normal, hard.

Αδιαμφισβήτητος “πρωταγωνιστής” του Far Cry 5 είναι ο ίδιος ο κόσμος του. Το παιχνίδι, τηρώντας κατά γράμμα τη σχεδιαστική φιλοσοφία των τελευταίων open-world τίτλων της Ubisoft, προσφέρει ένα ψηφιακό οικοσύστημα που παρουσιάζεται ιδιαιτέρως οργανικό, σφύζει από ζωή, χρησιμοποιεί δυναμικό σύστημα καιρού, προτρέπει την εξερεύνηση και είναι τίγκα στα τυχαία γεγονότα που προσδίδουν έξτρα αληθοφάνεια. Για παράδειγμα, συναντάτε αρκούδες να βγαίνουν στους δρόμους και να κατακρεουργούν άψυχα σώματα, εκτελέσεις ανθρώπων από την αίρεση στους παράδρομους, διάφορα ζώα να κατασπαράζονται μεταξύ τους, ανθρώπους να κάνουν πεζοπορία στα δάση, οχήματα πάσης φύσης να κυκλοφορούν αρμονικά στον εναέριο, υδάτινο και εδαφικό χώρο κτλ. Καταπληκτική δουλειά!

Το περιεχόμενο του Far Cry 5 αντικατοπτρίζεται σε τέσσερα είδη αποστολών. Βασικές αποστολές, δευτερεύουσες αποστολές, outposts, prepper stashes. Όλες οι κατηγορίες των αποστολών λαμβάνονται από ΑΙ χαρακτήρες και ενεργοποιούνται με την επιλογή track από το μενού. Φυσικά μπορείτε να επιλέξετε να “παγώσετε” μια αποστολή που έχετε ήδη ξεκινήσει, αν σας κινήσει κάτι άλλο την περιέργεια. Ενώ οι κύριες αποστολές ξεδιπλώνουν σταδιακά τη ροή του σεναρίου, οι παράπλευρες αποστολές χαρακτηρίζονται από μια σεβαστή ποικιλομορφία, κάτι που δεν είχαμε συνηθίσει στα Far Cry. Δεν συναντάτε μονάχα grinding και fetch quests (ναι, υπάρχουν και τέτοιες αποστολές). Πολλοί από τους βασικούς και δευτερεύοντες χαρακτήρες του παιχνιδιού σας ζητούν να φέρετε εις πέρας αρκετές υποαποστολές που διαθέτουν βάθος και υπόσταση, στα μέτρα του επιτρεπτού φυσικά. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για Far Cry, όχι Elder Scrolls.




Μάχιμος ψυχάκιας, δεν συμφωνείτε;

Η φιλοσοφία των outposts δεν παρουσιάζει ιδιομορφίες συγκριτικά με τα προηγούμενα Far Cry. Φτάνετε σε ένα outpost, απενεργοποιείτε τους συναγερμούς για να μην έρθουν ενισχύσεις και ξεπαστρεύετε με όποια μέθοδο θέλετε τους εχθρούς που βρίσκονται στο χώρο. Ειδάλλως, μπορείτε κάλλιστα να λαμπαδιάσετε τον τόπο. Δεν τρέχει κάστανο. Όσο για τα prepper stashes, αυτά αποτελούν μια νέα μικρή προσθήκη, λειτουργώντας με λογική “κρυμμένου θησαυρού”. Εντοπίζετε έναν ΑΙ χαρακτήρα ή ένα γράμμα που φέρει το εικονίδιο του διαμαντιού και στη συνέχεια λαμβάνετε συντεταγμένες ή στοιχεία μιας τοποθεσίας. Αφού φτάσετε στο επίμαχο σημείο, κάποιος μικρός γρίφος φράζει τον δρόμο ανάμεσα σε εσάς και τα “καλούδια”. Μην φανταστείτε βέβαια σπαζοκεφαλιές για δυνατούς λύτες. Κάθε άλλο. Χρήματα, perk points, προμήθειες, πυρομαχικά είναι μερικά από τα κέρδη που αποκομίζετε ψάχνοντας. Η ένταξη αυτών των αποστολών προσφέρει μια ενδιαφέρουσα νότα στο gameplay.

Η πρόοδος στο παιχνίδι εξαρτάται σημαντικά από τις πράξεις και την αποτελεσματικότητά σας. Αντί για leveling system υπάρχει το resistance meter (μετρητής αντίστασης). Όπως προανέφερα, οι τρεις περιοχές του παιχνιδιού βρίσκονται υπό την κατοχή και την επιρροή των Seeds. Το resistance meter αυξάνεται με την εκπλήρωση αποστολών, την διάσωση ανθρώπων, την καταστροφή φορτηγών/κτισμάτων/μνημείων/οχυρών που ανήκουν στην Eden’s Gate κτλ. Όταν ο μετρητής της εκάστοτε περιοχής παρουσιάζει ανοδική τροχιά, αργά αλλά σταθερά αρχίζει η πλάστιγγα να γέρνει υπέρ της αντίστασης. Επιδεικνύοντας θάρρος, δίνετε ελπίδα στους κατοίκους της Hope County, αποκτάτε συμμάχους στην μάχη εναντίον της αίρεσης και επιβραβεύεστε αδρά (χρήματα, όπλα, perk points, σπέσιαλ οχήματα κτλ).

Σημαντική παράμετρος του resistance meter που αξίζει να επισημανθεί είναι ότι σας επιτρέπει να δράσετε όπως θέλετε. Δεν σας περιορίζει. Για να απελευθερώσετε μια περιοχή, δεν απαιτείται το “καθάρισμα” όλων των εικονιδίων που φαίνονται στον χάρτη. Δεν χρειάζεται να καταστρέψετε 20 φορτηγά που μεταφέρουν ναρκωτικά, να καθαρίσετε 30 outposts και να ολοκληρώσετε όλα τα main/side missions. Ουσιαστικά, επιλέγετε όποιον συνδυασμό δραστηριοτήτων επιθυμείτε προκειμένου η μπάρα του resistance meter να γεμίσει, ώστε να αντιμετωπίσετε στο τέλος τον εκάστοτε Seed ως boss. Παρά τη map cleaning φιλοσοφία, το παιχνίδι προσπαθεί και επιτυγχάνει (μερικώς) να περιορίσει την επανάληψη. Επίσης, το ταλαιπωρημένο μοντέλο του crafting όπως το γνωρίζαμε δεν υφίσταται. Δεν σκοτώνετε πλέον ζώα για να φτιάξετε τσαντάκια και ζώνες. Ξεχάστε τα αυτά. Υπάρχουν αρκετές δραστηριότητες κυνηγιού (όπως το συμπαθητικό ψάρεμα) αλλά δεν κρίνεται επιβεβλημένη η ενασχόληση με αυτές.




Ο ατσίδας Boomer.

Όταν σημειώνετε μια καθοριστικής σημασίας νίκη εναντίον της αίρεσης, τα αδέρφια Seed σας μαρκάρουν ως επικυρηγμένο και αποστέλλουν την επίλεκτη ομάδα κρούσης των Chosen για να σας απαγάγουν, κατάσταση μη αναστρέψιμη που δεν μπορείτε να αποφύγετε. Ουσιαστικα, τα δυο αδέρφια επιδιώκουν να σας κάνουν ψυχολογικό πόλεμο και όχι να σας σκοτώσουν ή φυλακισουν. Μόλις ανακτήσετε εκ νέου τον έλεγχο του χαρακτήρα σας, βιώνετε διεξοδικά και από πρώτο χέρι τι εστί Seed. Βασικά, έρχεστε αντιμέτωποι με την γνωστή παράνοια των Far Cry. Πρέπει να γνωρίζετε ότι ο καθένας από τα αδέρφια Seed έχει τα δικά του βίτσια. Λόγου χάρη, η Faith Seed, μέσω του ναρκωτικού Bliss, σας παραπλανεί και σας οδηγεί σε μια ονειρώδη πλάνη, προσπαθώντας έτσι να δικαιολογήσει τις “αγνές” προθέσεις της Eden’s Gate. Ο Jacob Seed, όντας πρώην βετεράνος του πολέμου στο Ιράκ, σας υπνωτίζει με ένα μουσικό κουτί από το οποίο διαχέεται η πασίγνωστη μελωδία του τραγουδιού Only You (The Platters). Στη συνέχεια, ξυπνάτε σε ένα σκοτεινό και κλειστοφοβικό κτίριο, ξεκινώντας να πυροβολάτε σε ότι κινείται. Κάποιες φορές, όταν συνέρχεστε από τον “λήθαργο”, έρχεστε αντιμέτωποι με δυσάρεστες εκπλήξεις. Κάψιμο! Περισσότερα δεν μπορώ να γράψω.

Στην προσπάθεια που καταβάλλετε να επαναφέρετε τη Hope County στον ίσιο δρόμο, στρατολογείτε συμμάχους (Guns for Hire), οι οποίοι είναι άκρως απαραίτητοι. Αρχικά, τυχαίοι ΑΙ χαρακτήρες που ελευθερώνετε, συμμαχούν άμεσα με εσάς και τους καλείτε στη μάχη σαν ένα έξτρα μαχητικό εφόδιο. Συνεχίζοντας με τα των συμμάχων, το γκρουπ των Specialists καθίσταται το βαρύ πυροβολικό σας. Χαρακτήρες όπως ο πιλότος Nick Rye που βομβαρδίζει από τους αιθέρες, ο σκύλος Boomer που σκανάρει περιμετρικά τον χώρο για εχθρούς και η stealthy τοξοβόλος Jess Black, τάσσονται στο πλευρό σας. Για να κερδίσετε την εύνοια τους, όμως, προηγουμένως πρέπει να ολοκληρώσετε ένα quest για τον καθένα. Συνολικά, η συγκεκριμένη ομάδα αριθμεί εννιά χαρακτήρες, ο καθένας με ξεχωριστά χαρίσματα και ιδιότητες, διευκολύνοντας και εμπλουτίζοντας τον τρόπο παιχνιδιού σας. Έκαστος μπορεί να επιλεχθεί και να αντικατασταθεί με άλλον, εφόσον το προστάζουν οι δικές σας ανάγκες. Προσοχή όμως: αν ο specialist που έχετε μαζί σας πεθάνει την ώρα της μάχης, πρέπει να περιμένετε να ολοκληρωθεί το cooldown του, για να τον επιλέξετε ξανά. Ειδάλλως, αν τα περιθώρια στενεύουν δραματικά για εσάς, πρέπει να καλέστε κάποιον άλλο διαθέσιμο specialist για να σας βοηθήσει στην μάχη.

Τα Far Cry συνηθίζουν να υιοθετούν μερικά χαρακτηριστικά τύπου RPG, τα οποία βέβαια στην πράξη λειτουργούν απλοϊκά. Η RPG εξέλιξη του χαρακτήρα σας πραγματοποιείται με το ξεκλείδωμα των perks. Οι κατηγορίες των perks είναι οι ακόλουθες: survivalist (αντοχή, μπάρα ζωής), renegade (αλεξίπτωτα, wingsuit, χειρισμός όπλων), assassin (stealth, platforming), prepper (συλλογή πυρομαχικών, αύξηση στον χώρο του inventory) και leader (μείωση του cooldown που αφορά τους specialists). Perk points συλλέγετε μέσω των διάφορων δραστηριοτήτων του παιχνιδιού (πχ αποστολές, prepper stash κτλ), με τη σταδιακή άνοδο του resistance meter και με την ολοκλήρωση διαφόρων challenges που σχετίζονται με τις μάχες, κυνήγι, stealth, οδήγηση κτλ.




Πανέμορφα τοπία.

Το σύστημα μάχης παραμένει αναλλοίωτο σε σχέση με τα προηγούμενα Far Cry, διατηρώντας τον εθιστικό ρυθμό του. Η γρήγορη δράση και οι στιβαροί μηχανισμοί shooting συνοδεύονται από την προσθήκη του bulletdrop στο πιστολίδι. Από την πλευρά του, οι εχθροί παρουσιάζουν μια σεβαστή ποικιλία μοντέλων, πέραν φυσικά του κατά τ' άλλα πλούσιου ζωικού βασιλείου. Μέχρι και εχθρούς που παραπέμπουν σε ζόμπι (angels) συναντάτε. Η εχθρική νοημοσύνη στις μάχες λειτουργεί συμπαθητικά θα έλεγα. Από κοντά και το Ubisoft-ικό stealth που δεν γίνεται να λείπει, επιτρέποντας πιο στρατηγικές προσεγγίσεις. Η stealth νοημοσύνη όμως συνεχίζει στο γνωστό και υποτονικό της μοτίβο. Εντάξει, το έχουμε πιεί προ πολλού αυτό το ποτήρι και δεν περιμένουμε κάτι καλύτερο... Στην διάθεση σας υπάρχουν όπλα για όλα τα γούστα. Επιλέγετε/αλλάζετε το καθένα από αυτά, πάντοτε σε πρώτο χρόνο (weapon wheel). Καραμπίνες, μπαζούκας, assault rifles, sniper riffles, submachine guns, περίστροφα, το γνώριμο τόξο, σφεντόνα αλλά και melee όπλα όπως φτυάρια, καμάκια, σκεπάρνια, μαχαίρια, αλεξίσφαιρα γιλέκα, ρόπαλα baseball, σιδηρογροθιά κτλ. You name it! Η φαρέτρα σας περιλαμβάνει και διάφορες αυτοσχέδιες βόμβες (χειροβομβίδες κρότου-λάμψης, εκρηκτικές, C4, νάρκες, μολότοφ, δυναμίτη) και πυρομαχικά (σφαίρες, βέλη) πολλαπλής χρησιμότητας (έκρηξης, φωτιάς) τα οποία κραφτάρετε, μαζεύοντας τα κατάλληλα υλικά. Στα περισσότερα όπλα δε, προσθαφαιρείτε attachments (διόπτρες, σιγαστήρες κτλ.), ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Το Far Cry 5, εκτός του single-player, επενδύει και στο online co-op. Επαναφέρει το συνεργατικό gameplay, επιτρέποντας να παίξετε κυριολεκτικά όλο το παιχνίδι με έναν φίλο. Σημαντικό θέμα εδώ όμως είναι η απουσία matchmaking. Δηλαδή, αν δεν έχετε κάποιον φίλο, δεν μπορείτε να βρείτε κάποιον ξένο παίκτη. Κακώς, θα συμπληρώσω εγώ. Από εκεί και πέρα, υπάρχει και PvP multiplayer, το οποίο βέβαια δεν προβλήθηκε καθόλου, κάτι λογικό αφου δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Με τον χαρακτήρα που έχετε νωρίτερα δημιουργήσει στο single-player, ανεβαίνετε level στο multiplayer, συμμετέχοντας σε 6v6 modes όπως team deathmatch. Τέλος, δεν λείπει και το map editor, το οποίο διαθέτει άπειρες δημιουργικές επιλογές, επιτρέποντάς σας να σχεδιάζετε τις δικές σας “εμπειρίες” και να παίζετε με άλλους παίκτες.

Ο τεχνικός τομέας του Far Cry 5, κατά κύριο λόγο, κυμαίνεται σε υψηλότατα επίπεδα και ομολογώ ότι σε σημεία με άφησε άναυδο. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για τον ομορφότερο τίτλο της σειράς. Παίζοντας στο PS4 Pro, η κρυστάλλινη ευκρίνεια των γραφικών και η έμφαση στον φωτορεαλισμό συγκλονίζουν. Από τις πρώτες κιόλας ώρες παρατηρείτε εκπληκτικές φωτοσκιάσεις και αντανακλάσεις του ήλιου, με τα εν γένει physics και εφέ (όπως ο κυματισμός του νερού) να προκαλούν επιφωνήματα θαυμασμού. Η κλίμακα του level design τρυπάει ταβάνι, ενώ το art direction ενισχύει λεπτομερώς την οπτική απεικόνιση της αμερικάνικης υπαίθρου. Υπάρχουν και κάποια κακώς κείμενα, όπως μερικά bugs/glitches, μέτριο lip sync, ελαφρύ pop up και ορισμένα “φτωχά” textures εδώ και εκεί. Αυτά όμως δεν υπονομεύουν ούτε στο ελάχιστο το τεχνικό υπόβαθρο του παιχνιδιού. Επί της ουσίας δεν συνάντησα κάτι που κάνει ιδιαίτερα κακή εντύπωση.




Θέλετε και αερομαχίες; Ορίστε!

Ο ηχητικός τομέας επίσης λειτουργεί αξιοπρεπέστατα. Οι ήχοι της φύσης και των όπλων ντύνουν μοναδικά την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το voice acting λειτουργεί και εφαρμόζεται με ζηλευτή πειστικότητα, αφού όλοι οι voice actors που ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες επιδεικνύουν υποκριτική συνέπεια. Βέβαια δεν θα μπορούσα να μην σταθώ και στην μουσική επένδυση, όπου έχει γίνει φανταστική δουλειά. Η μουσική κινείται σε country, gospel, heavy metal και rock n’ roll μονοπάτια. Εκεί που μια κλασική κιθάρα, ένα πιάνο και ένα banjo συντροφεύουν γαλήνια το ταξίδι σας στην Montana, από κάπου τσιτώνετε ακούγοντας ξαφνικά up tempo τύμπανα και ηλεκτρικές κιθάρες. Μεταλάδες και ροκάδες επίσης δεν μένουν παραπονεμένοι, αφού υπάρχουν κομμάτια των Clutch (Electric Worry), Creedence Clearwater Revival (Up around the Bend), Monster Magnet (Powertrip), Otep (Smash the Control Machine) και πολλών άλλων. Respect!

Φαίνεται πως η Ubisoft έμαθε μετά το “ξύλο” που έφαγε στην αρχή της γενιάς. Το Far Cry 5 είναι απλά απολαυστικό. Η θεματολογία της αμερικάνικης επαρχίας αποτυπώνεται μαεστρικά, η δράση και η καλώς εννοούμενη τρέλα δηλώνουν δυναμικό παρών, ο αρχικακός πείθει και με το παραπάνω, το εύρος και η ποικιλία του περιεχομένου ικανοποιούν απόλυτα και τα multiplayer στοιχεία επεκτείνουν την ενασχόληση. Αν σας αρέσουν τα open-world παιχνίδια δράσης, το Far Cry 5 είναι απαραίτητη αγορά.


  • Η αμερικάνικη επαρχία ως κόσμος/θεματολογία πετυχαίνει τον σκοπό της
  • Η ιστορία δένει αρμονικά με την κλασική παράνοια της σειράς
  • Επιβλητικός αρχικακός
  • Φρενήρης και ασταμάτητη δράση
  • Εξερεύνηση
  • Ποικιλία δραστηριοτήτων
  • Οι specialists
  • Εντυπωσιακά γραφικά
  • Πλούσια μουσική επένδυση
  • Το co-op και το map editor προσθέτουν έξτρα ώρες διασκέδασης
  • Το co-op δεν έχει matchmaking
  • Η εχθρική νοημοσύνη ορισμένες φορές χωλαίνει
  • Αδιάφορο PvP multiplayer
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (PS4 Pro), Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Ubisoft
ΕΚΔΟΣΗ:Ubisoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://far-cry.ubisoft.com/game/en-us/home/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:27/3/2018


πηγη


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook και ενημερωθείτε για ό,τι νέο.

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

Please Select Embedded Mode To show the Comment System.*

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπό μας, αποδέχεστε τα cookies. Learn More
Accept !